Kritisch prioriteiten stellen!

Het onderwijs is een moeilijke bedrijfstak. Iedereen heeft er namelijk een mening over. Zelfs vanuit de lokale overheid kunnen er mensen zijn, die graag invloed willen uitoefenen op het onderwijs van alledag. Ja, ik werk in Amsterdam in het onderwijs. Ja, ik heb ook te maken met de nukken van de huidige stadsproblematiek. Ik weet ook dat mensen tegenwoordig bang worden van het Islamitisch Onderwijs, omdat de IS momenteel dood en verderf zaait. Echter vind ik dat we er in doorslaan. De juridische strijd voor strengere eisen voor nieuwe schoolbesturen is eigenlijk ridicuul. Waarom? Stel jezelf de vraag of deze strijd er ook zou zijn als het zou gaan om openbaar onderwijs of christelijk onderwijs?

Nee, ik vind eerder dat de lokale overheid eens moet kijken naar de huidige problemen in het onderwijs, die er echt toe doen. Er zijn namelijk nog steeds leerlingen die buiten de boot vallen bij scholenloting in Amsterdam. Eigenlijk is het toch erg dat er gesteggeld wordt over het onderwijs binnen het islamitisch onderwijs, terwijl er in de stad kinderen, leerlingen (de toekomst van ons land) buiten de boot vallen, door enorme bureaucratische regelingen. Het wordt dus tijd om prioriteiten te stellen. Een kritische kijk naar het onderwijs is goed, maar een kritische kijk naar je eigen handelen is nog beter.

(Visited 86 times, 1 visits today)